onsdag, september 15, 2004

"I'm too young for this s**t"

Jag börjar inse att min flickvän har rätt när hon säger att ungdomar idag inte klarar av att se äldre (svartvita) filmer. På ett forum jag besöker ofta (inga namn) har jag haft en disskution med några killar om den nya King Kongfilmen. De ansåg att filmen skulle bli dålig eftersom alla andra filmer med jätteapor är dåliga. De hänvisade till "Joe Jätteapan" (nyinspelningen). Jag tyckte att de skulle se King Kong från 1933 med tanke på att Peter Jacksons film är en remake. Då tog det hus i helvete. "Inte kan väl så gamla filmer vara bra", "Ihopklippta docksekvenser och DÖD stämning. Inte ens ur en nostalgisk synvinkel är det underhållande." och "hatar King Kong" fick man höra! Visst folk får tycka vad de vill men jag märkte att det låg något annat bakom dessa uttal.Några dagar senare bläddrar jag runt i forumet och hittar en kommentar:
Fråga: "Alltså snackar vi den gamla nu?"
Svar: "nej, den nya. vad fan skulle jag se sån gammal skit för?". Filmen de pratar om är The Italian Job.
I rest my case.

Inga kommentarer: